HUSK å melde på til Barnekretsturnstevne (BKTS) 2019

Postet av KIL Turn den 9. Feb 2019

Vi går inn i siste uka det er mulig å melde på til BKTS. 

Dersom det er noen som har spørsmål om BKTS denne uka, så er det bare å ta kontakt på epost: kilturn@gmail.com, spør trenerne eller Heidi som er i hallen denne uka tirsdag mellom 17:30 - 19:30 og torsdag mellom 16:30 - 19:00.

Minner også om at dette er en dugnadsfest, og at alle foresatte på alle tropper vil få en oppgave av en eller annen sort. Arrangementet er også åpent for publikum, slik at man kan være i nærheten dersom noen av barna (eller de voksne) føler seg utrygge.


Link for innmelding: http://www.kilturn.no/events/p/1000028392/- 


14. - 16. juni i år skal KIL Turn være arrangør av årets BKTS.

Hva er BKTS?

BKTS er et turnstevne for alle klubbene i Hedmark, og deltakerne er utøvere i alderen 6 - 18 år. Man kan kalle dette turnernes "fotballturnering". Dette er årets store happening, spesielt for alle de som ikke reiser på konkurranser til vanlig!

Klubbene i Hedmark arrangerer BKTS på omgang, og i år er det altså KIL Turn og Kongsvinger som er arrangør. 

Alle som deltar får deltakermedaljer og BKTS-t-skjorter. 

Dette er et stort stevne med rundt 5-600 utøvere som skal overnatte og ha forpleining denne helgen. 


Stevnet starter lørdag etter at alle klubbene har kommet på plass. Det starter med åpning av stevnet på Tråstad. Så blir det "skramletog", som går gjennom byen for å lage masse lyd og liv for å gjøre byen oppmerksom på at det skjer noe - det er vanskelig å ikke få med seg at det går flere hundre turnere gjennom byen og lager masse liv! 

Etter skramletoget er det gjerne oppvisning fra både arrangørklubben og andre klubber som er invitert til å vise fram noe av de de driver med.

Deretter er det basiskonkurranse i Byparken. Her deler klubbene seg opp i lag som de melder på til en hinderløype som arrangørklubben har laget. Det er om å gjøre å komme gjennom løypa så raskt som mulig - her er samarbeid viktig! De som ikke er med på hinderløypa heier fram sine lag - og gjerne de andre lagene også. De raskeste lagene premieres.  

På kvelden er det middag og ulike aktiviteter som utøverne kan være med på. 


På søndag er det offisielle stevnet.

Etter frokost får klubbene en tid for å øve gjennom showet de har laget til anledningen. Deretter starter defileringen. Det vil si at alle klubbene stiller opp klubbvis, med korps og flaggbærere, og går en runde før de ender opp ute på hovedbanen på Gjemselund. Når de har kommet fram og stilt seg opp, er det offisiell åpning med taler, utdeling av plaketter og korpsmusikk.

Selve stevnet går så ut på at alle klubbene har laget et underholdningsprogram med turnelementer, kostymer og musikk. Det er plukket ut et utvalg blant publikum som er "synsedommere" og skal rangere de forskjellige bidragene. Her er det altså publikum som bestemmer hvem som har det beste showet. Det er to klubber som premieres for "best in show" Klubbene deles opp etter antall påmeldte utøvere - flere enn 50 påmeldte utøvere og færre enn 50 påmeldte utøvere. Dette er for at store og små klubber skal ha lik mulighet. Det er stor stas å vinne! 

KIL Turn har vunnet en gang, og det var i 2016 på Hamar. Temaet vårt var Løvenes Konge.

Her er Timon og Pumba 

og her er glade jenter med seierstrofeet


Det er også slik at arrangørklubben har mulighet for å ha en liten oppvisning på stevnedagen (søndag). Her er det ingen aldersgrense, og vi ønsker selvsagt at hele klubben skal få vise seg fram - alle fra toddler til voksenturn.


Overnatting

For mange av barna er en viktig del av BKTS overnattingen. Vi har fått tillatelse til å bruke KUSK til overnatting, og de av våre utøvere som ønsker det får selvsagt mulighet til å overnatte her sammen med de andre klubbene.


Dugnad

For at KIL Turn skal klare å holde et så stor stevne, er vi selvsagt avhengig av at alle er med å dra lasset. Dette er et arrangement for hele klubben! Det er også mulighet for å få en god del penger i klubbkassa - noe som i neste omgang kommer våre utøvere til gode!

Vi har delt oss inn i forskjellige ansvarsgrupper. Hver gruppe får med seg de foresatte fra en eller flere tropper, ettersom hvor mange hender som trengs. Eksempelvis trenger de som skal ordne med mat, og de som er ansvarlig for kiosk, mange hender. De som skal sjaue utstyr er ikke avhengig av å være så mange. 


Vi anbefaler alle å melde seg på og bli med! Dette blir så morsomt, og vi gleder oss!!





Kommentarer

0 Kommentar

Logg inn for å skrive en kommentar.

Levert av IdrettenOnline