Styremøte.
Innkalt:
Styreleder: Gry Høgberg
Nestleder: Eirik Grønnerud
Kasserer: Tage Michael Westli Nilsen
Sekretær: Heidi Stenmyren
Styremedlem: Cato Bratt
Styremedlem/trenerrepresentant: Marilinn Prøven
Utøverrepresentant: Frida Norevik
Tid: 22.08.2019 kl. 19.30.
Sted: GIV, Rasta
Ikke tilstede: Cato Bratt, Frida Norevik
Referat distribueres pr. e-post til møtepliktige samt varamedlem.
Neste styremøte: 09.09.2019 kl. 18:30
Punkt: | Tekst: | Ansvar: | Frist: |
1. | Juleoppvisning: - Vi setter dato for juleoppvisning til 01.12.2019.
- Gry har sendt epost til Svein Olav for å sjekke om Tråstadhallen er ledig.
- Vi tar kontakt med foreldrekontaktene og setter de på oppgaven med å organisere en jubileumsoppvsining/jubileumsshow
| Gry | |
2. | Innkjøp av utstyr: - Vi satte av kr. 250000,- til innkjøp av utstyr i budsjettet på årsmøtet.
- Vi har fått tilbud fra PE-Redskaper. Tilbudet er på NOK 305730,- og inkluderer:
Rytmegulv 14x16 meter | Kr. 108000,- | Softtop 2x4 meter | Kr. 21725,- | Tilløpskasser 8 stk. | Kr. 55920,- | Nemo Trampolin | Kr. 18370,- | Skumplint 3-delt | Kr. 11480, | Air Cylinder | Kr. 3300,- | AirTrack 33cm/15meter | Kr. 71935,- |
- Vi vedtar å kjøpe alt unntatt AirTrack i denne omgang. Det vil si at vi forholder oss til den summen som ble vedtatt i årsmøtet, og bruker NOK 233795,- på utstyr.
- Vi skal søke midler fra Sparebankstiftelsen (frist 1. oktober) til rytmegolvet.
- AirTrack og lav bom står på liste til senere innkjøp.
| Gry / Tage | 01.10.2019 |
3. | Hall: - Rytmegulvet skal ikke legges ut i hallen før Gry har fått avklart det med Svein Olav.
- Vi har mål om at vi ikke skal behøve å sjaue utstyr i Holthallen, og at det på sikt skal bli en turnhall. For å nå målene må vi gjennomføre en prosess, og få med oss Idrettsrådet og andre aktører på laget. Første delmål er å skape enighet om at Holthallen skal være ballfri.
- Det har kommet ønske fra Puttara FUS om å bruke Holthallen med vårt utstyr på dagtid. Vi ønsker å etablere samarbeid med andre aktører også (eksempelvis Frisklivssentralen og andre barnehager) på dagtid. Eventuelt også selv starte opp GymX (turn for godt voksne).
| Gry | |
4. | Konkurransedrakter: - Utøverne kjøper sine egne konkurransedrakter. Vi bestiller draktene, og de betaler for de selv (kan opprettes betaling via hjemmesiden evt. bruke Vipps).
- Vi holder drakter til de utøverne som kommunen betaler for.
- Konkurranseutøverne kan legge ut draktene for salg på Facebookgruppene når de vokser ut av de eller slutter. Erfaringen vår er at dette ikke har vært noe problem tidligere.
- Rekruttene bruker de gamle konkurransedraktene våre, slik at dette gjelder junior og senior.
| | |
5. | Politiattester: - Marilinn sørger for at alle trenere leverer attester i år. Politiattestene skal forevises Eirik.
| Eirik/Marilinn | |
4. | Trenere: - Trenerkabalen for sesongen er lagt. Alle hovedtrenerne har i dag 8 timer i hallen.
- Vi har fått en ny trener på laget, og ønsker Kristian Liverød velkommen.
- Vi er enige om at vi trenger en voksen trener til med turnerfaring. Gry undersøker og forespør.
| Marilinn Gry | |
5. | Økonomi: - Vi har god økonomi, og har passert kr. 1.000000,- på konto.
- BKTS ga oss et overskudd på over kr. 400000,-.
| | |
6. | Eventuelt: - Holthallen skal brukes som valglokale 9. september, og må ryddes helt for utstyr 5. september. Vi passer på å få vasket skikkelig før utstyret settes på plass igjen. - KM 12. – 13. Oktober på Gran - Crystal Cheerleading har kick-off i Holthallen 21. – 22. september - Vi har i dag ca. 280 påmeldte utøvere. 3 tropper er fulle, og 3 tropper har kun en ledig plass. Dette tilsvarer 87 % av full kapasitet. Noen av utøverne fra Konkurransepartiet har sluttet.
- Vi har ikke lov til å «holde igjen» utøvere fra 11 år og oppover som har lyst til å konkurrere. Det vil si at utøvere født i 2008 og tidligere som ønsker å konkurrere enten skal plasseres på Aspirant eller Konkurransepartiet. Breddepartiet er for utøvere født i 2008 eller tidligere som ikke ønsker å konkurrere.
| | |
Kongsvinger, 23.08.2019
Heidi Stenmyren